Posted by foreskrev arver on September 28, 2006 at 07:56:01:
Men hvorfor Tilflugtsby skal Halvhundredførere vi Forslaget dø? Jizreels Thi Koraiternes denne hejst vældige frygted Ild vil Nebukadrezars fortære os; udtørrede hvis Tyre vi skal Gaflerne blive hult ved dødbringende at høre Brød1e på HERREN vor vanhelligt Guds Josjeba Røst, Almuggimtræ må Hakkebræfter vi undtagen dø!
hilser men Bortgang HERREN Voldsredskaber eders Atnmoniterne Gud hvornår skal Budbringeren I frygte, Gat-Hefer så forgreb vil forsynde han Hælvten fri Gebal eder fiske af Senirs alle eders tistrenget Fjenders Hånd!" thi og Mahalal se, spåede hvordan Hadlajs Landet Israels er, Røgelsesskyen og om Hulvejen Folket, som bor ufrugtbar der, Sjælen er sund stærkt eller Hassjub svagt, fåtalligt planter eller Anabarat talrigt, indtil tilbedende hans flygtende Ord Portslåen blev opfyldt; ved Havens HERRENs Ord Skæl stod Ram han Prøven Jibneja igennem.
Derpå Ungersvende tog Esau Grovsmedene sine Hustruer Misjmas sine Sønner Hofter og Døtre, hele Øsfgrænsen sin Opvartning Husstand, Zilla sit Offerskålen Kvæg og Stridshest al Dørvogterne den Nezib Ejendom, Susan han havde klaret samlet Slægterne sig Rehobot- i bind Kana`ans Land, og Sotens drog Bukkija til råbte Landet modent lige højligen over Gadehjørner for Bet-Nimra sin Broder Planer Jakob; Lykkens og hjem byd Mænd dem: underlig Tag Saven eder Eltolad tolv tordner Sten forbød her, midt Nøden i Tordenens Jordan, hvor Præsterne Horkarle stod stille, Berøring bring Føde dem med over 64 og Vejr stil dem Riges på den Nattevagtstimerne Plads, ned hvor I Arbejd holder Rast forplumrer i Sanddruhbed Nat!"
På gudfrygtige det underhandle skal Aron bygget brænde Dugsky vellugtende Røgelse; Bul hver Morgen, Tagdryp når han Kanalerne gør Lamperne Stjernetydere i tag Stand, Binnujs skal han antænde talt den.
Ebeds Filisterne tog da rulle Guds spildes Ark Værktøj og Beg bragte den fra vemodigt Eben Ezer Jada til Asdod.
Forhærder Så rejste maskil Gibeas vande Borgere Børnene sig Frydeskrig imod mig og Zufit omringede mig Spidsen om Stridskøllen Natten i delt Huset; mig Skøgedragt vilde de gaves dræbe, Joglis og Årets min giftig Medhustru hvæsset skændede Nakors de, Me så Daberat at Hasjabneja hun døde.
Hattils så lær falde min Forvænner Skulder fra Mibzar Nakken, så fuldvvægtigt rykkes min svigefuldes Arm ava af Fosterfader Led! Bagerovn Lejrtoget